Als je een webhostingpakket wilt kiezen is het verstandig om eerst even alles op een rijtje te zetten. We bespreken de dingen waar je rekening mee moet houden als je een hoster gaat uitkiezen die jouw website gaat hosten.
Punt 1: De leeftijd van het hosting bedrijf
Dit is een enorm belangrijk punt aangezien je er zeker van wilt zijn dat je hoster al voor een aanzienlijke tijd bezig is met het hosten van website.
Zelf webhosting aanbieden lijkt voor veel mensen interessant omdat ze denken dat het geld verdienen is zonder iets te doen. De meeste onderschatten het dus en gooien na een tijd de servers plat en laten je in de kou staan zonder ook maar iets van compensatie aan te bieden.
Nog een reden waarom dat vele hosters moeten stoppen is omdat ze met te lage marges werken. De superlage budget hosting is bijna alleen haalbaar als je volledig geautomatiseerd werkt en als je met enorme volumes werkt.
Punt 2: Reviews en ervaringen van andere mensen
Net zoals op webhostingtop10 zijn er vele websites waar mensen reviews en hun ervaringen met bepaalde webhostingpakketten geven. Door vele van deze persoonlijke reviews te verzamelen en met elkaar te vergelijken kan je al een goed beeld schetsen van de hoster in kwestie.
Punt 3: De prijs van het webhosting pakket
De prijs van het webhosting pakket is voor vele mensen het belangrijkste. Men moet goed uitkijken dat men niet teveel betaald want er staat geen vaste prijs op hosting. Waar men wel goed moet bekijken is wat men krijgt voor de prijs die men moet betalen voor het hosting pakket. Probeer altijd zoveel mogelijk voor je geld te krijgen maar bekijk ook of het hosting bedrijf betrouwbaar is.
Punt 4: Goede support van het hosting bedrijf
De support van het hostingbedrijf is een van de belangrijkste aspecten van de hosting, voor vele mensen komt dit zelfs voor de prijs. Een goede manier om de support uit te testen is om enkele vragen te sturen via email en naar de volgende dingen te kijken.
- Wat is de reactiesnelheid? Enkele uren tot 24 uur is redelijk goed
- Is de support vriendelijk?
- Hoe is het taalgebruik van de support
- Lossen ze je probleem zelf op of sturen ze je door naar de FAQ pagina? Doorsturen naar de FAQ pagina is iets minder beleefd
Ook zou je eens kunnen telefoneren met je vragen dit is ook altijd een goede manier om de support uit te testen.
Als je al deze puntjes afgaat bij het kiezen van een webhostingpakket van een hoster dan heb je een grotere kans dat je een goede keuze maakt.
Een vraag of opmerking? laat een berichtje achter!